onsdag 16. juni 2010

TeamBK Ridley - 2.pl på Hovetri.



Da er sesongen igang!

Hove tri gikk i helgen - et flott arrangement i Sørlandets flotteste område (når det ikke raseres av festival deltagere).
1500m svømming - de tre rundene gikk greit. Har ikke jobbet så mye med farten i vannet i år, da utholdenhet er i fokus. Kom som nr 3 opp av vannet. (Aquaman drakta ruler! Her på bildet er nr.3, 4 og 5 opp av vannet - alle i Cell Gold.)

38km sykkel - (litt for kort løype). Ut på sykkel så gikk det bedre, selv om jeg hadde antydning til et lite hold på begge sider så fikk jeg kjørt opp farten. De fire rundene gikk unna på 12:37, 12:30, 12:30 og 12:28 - så man kan si det var jevnt kjørt! Tok igjen 2.pl etter en runde og tok igjen Tom (vinner av NXTRI ifjor) mot slutten av siste runde. Dermed ble det dagens beste sykkeltid (med nesten 1. min) og 40km/t i snitt på en svært teknisk løype med mye mosjonister og trafikk. Fornøyd med det.

11(+?)km løp. Ut i ryggen på Tom etter en litt treg skifting (brukte ikke strikk lisser, da jeg ikke bruker det på Ironman heller om noen uker), og farten var grei. Men! Hold gjør noe rart med en. Så ut på runde nr 2 og da 25 sek bak, så seg Tom ifra. Jeg var en tur i knestående og rotet fælt med å klare å løpe etter hvert. Utrolig fornøyd med at jeg klarte å snu det og fortsette å løpe, og således beholde 2.plassen i sesongåpningen. Gratulerer med bra løp, Tom! Nå blir det en liten jobb å gjøre for å analysere hva som gir meg hold - for det er uaktuelt. Beina var helt rå idag - tross til dels store mengder trening i kroppen.

Ridley Dean: kan ikke gjøre annet enn å si: Detta går FORT. Frister å sitere en (Arne S) på et tri-forum om helgens løp: "...Vel ut på sykkel plukket jeg mye folk, jeg ble bare tatt igjen av en enste person – Jon the Cowboy, jeg skal si at den gutten kan sykle, han ga meg bra leksjon i hvordan man angriper løypa." - mye av det er takket være Deanen. Full kontroll til enhver tid.

Mer og fler oppdateringer kommer når noe spennende skjer...
Tri-hilsen,

Jon

1 kommentar:

  1. Jon The Cowboy er nok ikke deg Jon, men Jon med alias Ironcowboy. Men for all del, du syklet sikkert veldig bra på den superraske Deanen altså.

    SvarSlett